söndag 6 februari 2011

Vårkänslor eller shoppingmössa?

Jag har köpt lite nya tyger och vissa av dom va för ett tag sen men jag har inte fotat dem förrän nu. Men idag får ni se dom.
I helgen har jag sytt ett kitt till lilla E en så kallad buff eller tub och en vår/shopping mössa båda i rött med fordon. Stora E fick också en ny mössa då den gamla vårmössan börjar bli lite tajt. Stora E fick en mössa i tyget med turkos botten och retroringar på. Tyget ser ni nedan men har dock ingen bild på ngn av mössorna idag.

Dessa är köpta på kameleontdesign.



Nu börjar beställningarna på vårmössor komma. Även om det är på gränsen till för kallt att använda dom vissa dagar så använder iaf jag dom som shoppingmössor på mina barn. Det blir för varm att dra på de tjocka vintermössorna när man tar bilen å åker å handlar, då är de perfekt med den dubbla jerseymössan.

De randiga mössorna nedan ska till Stenungssund till far och son.

Jag fick ett önskemål om att få beställa en mössa i det blå tyget med vita fordon. Jag hade inte det sedan innan, så jag beställde det på JNY och den är mkt finare i verkligheten än jag trodde.

Här är lite nya tyger som är beställda från e-slöjd. Själv har jag sytt mig en mössa i det lilasvart randiga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar