fredag 14 januari 2011

Redo för matlagning!

Här hemma lägger vi varsitt barn på kvällen, ikväll var det min tur att lägga stora E. Sen någon vecka tillbaka så somnar barnen själva på sina rum efter att vi läst 2 böcker. Stora E vill att jag ska sitta å sy när han ska sova :). Han tycker väl de e mysigt att höra mig pyssla och va nära honom. Jag syr i rummet mittemot hans.

I förrgår blev de en filt å ikväll ville han att jag skulle sy en tröja till honom men jag berättade att det skulle ta mer än en kväll att sy den å det va ok. Jag kände dock inte för att sy en tröja så då kom jag på ideén som jag tänkt sy länge, dvs ett förkläde till honom. Hoppas han gillar det! Vi får väl se om de blir en tröja om några dagar... Tänkte ta samma pris på förklädet som för haklappen till de små dvs 80kr..

Förklädet är sytt i vaxdukstyg med bomullsbaksida. Samma som haklapparna. Tvättas i 40 grader. Jag har färgerna lila vit, svart vit och turkos vit alla är med samma prickar som ovan.


Lilla E va den som jag först sydde en snuttefilt till. Ikväll klippte jag bort kantbandet i velour och sydde en OLsöm (overlocksöm) runt om. Här är resultatet! Filtarna kostar 150kr/st


7 kommentarer:

  1. Jättesnyggt förkläde!
    Vad är det för mått på förklädet? Så att jag vet om det funkar för soon to be 6åring att ha när han hjälper till med bakning. :)

    SvaraRadera
  2. Kul att du gillade det!
    Säg vad du vill ha för mått så fixar jag det! :)

    SvaraRadera
  3. Så fina dina babyfiltar blev. Nu har jag ryckt upp mig och sytt en jag med. Om alla mår bra i veckan, kanske vi kan ses och sy.

    SvaraRadera
  4. Tack, jag såg din filt den blev jättefin, sydde du med OL, du måste visa mig hur man gör en flatlocksöm? Hade varit jättekul att träffas å pyssla lite i veckan, du får gärna komma hit. Vi kan väl höras.

    SvaraRadera
  5. Perfekt!
    Jag mäter av sen när vi flyttat. Nu är det alldeles för mycket som roterar omkring i hjärnan för att jag ska kunna fokusera på mätning. ;)

    SvaraRadera
  6. jättefina filtar!
    ang bandkantning, så gör ju jag det min coverpro och den apparaten som man kan köpa till.

    SvaraRadera
  7. får jag fråga vad du har för inställningar på den overlocksömmen?! Fick min overlock söm idag och är HEEELT nu p ådet här!

    SvaraRadera