torsdag 6 januari 2011

Long time no see!

Har inte bloggat på ett tag nu men har sytt lite under tiden, här kommer lite av det jag sytt. Gott nytt år på er alla!

För några veckor sedan köpte jag ottobrrdesign sytidning. Det fanns mycke söta mönster så nu har jag testat att sy ett par boxershorts till min son. Jättesöta på! Jag sydde dock för små muddar vid benen så jag klippte bort dem och givetvis är muddtyget slut här hemma... Han ville gärna använda dem på en gång så de fick han och de går ju bra även utan muddar. Egentligen ska de inte va muddar vid bensluten men jag tycker de blir snyggare med det så när väl min beställning från kameleontdesign kommer så ska jag sy på muddar.


Jag har även sytt ett par velourbyxor till min son nu i dagarna. Jag har tidigare sytt ett par till min dotter så han ville ha exakt likadana, dvs lila randiga...:) Jag utgick i från ett mönster ifrån ottobre tidningen, fast det va en haremsbyxa å de ville jag inte ha så jag ändrade lite på mönstret. Sonen är ganska smal över rumpan så jag minskade ner en hel del på mönstret där med. Jag hade kunnat minska ännu mer på mudden. Jag hade tänkt mig längre mudd vid bensluten men som jag nämnde ovan så är muddtyget slut så jag fick använda de sista jag hade.



Sydde en fleecefodrad velour mössa som va tänkt till min dotter. Jag tänkte att det skulle bli ganska tjock med både velouren och fleecen så jag tog i ordentligt på storleken. Mössan va tänkt till lilla E men blev alldeles för stor för henne. Den passar snarare på en två till fyra åring än på en ett åring. Om någon vill köpa den så är det bara att höra av sig. Den kostar 100kr.





Har även sytt ngt till mig själv. Jag älskar sjalar så nu har jag sytt en trekants sjal i samma tyg som jag tidigare har sytt den runda sjalen i.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar