måndag 18 oktober 2010

dubbelsydda jerseymössor till de vuxna & fleecefodrade mössor till barnen!

Nu har jag börjat sy mössor till vuxna också. Jag har tre tyger men bara väldigt lite av det gråsvarta som är längst ner på första bilden. Inom kort får jag även in ett mörklila tyg som jag oxå kommer att sy mössor i. Mössorna är dubbla så de är varma å goa även de lite kyligare dagarna. De är sydda i Jerseytyger så de är super sköna å mjuka. Insidan är sydd i svart jersey. Jag har planer på att göra någon typ av halsduk till men har inte riktigt bestämt mig för hur den ska se ut. Jag är nog mest inne på att sy en buff/tub. Vilken modell vill du ha på din matchande halsduk till mössan? Kommentera eller maila!

Efter att jag har börjat sy mössor så går numera hela familjen i mössa oavsett väder... Grannen kommenterade häromdagen att vi va väldigt välklädda och att solen faktist lyser... De e ju så skönt att sätta på en mössa istället för att fixa håret när man ska till affären, eller hur N? ;)

























I söndags va vi bjudna på 2årskalas så givetvis fick tvååringen en fodrad mössa fast mest som en extra present till traktor med släp. Dessvärre va mössan för liten så jag får sy honom en ny. Nu när mössan är fodrad med fleece så är den inte lika stretchig så mössan måste vara mer exakt i storlek än tidigare. Dvs de e svårare att höfta en storlek.



2 kommentarer:

  1. Hej vännen! Vad kostar dina kreationer? Väldigt fina allesammans! Kram, Moa

    SvaraRadera
  2. Hej!
    tack:)
    Barnmössorna kostar 100kr
    dregglis 30kr
    vantar 60kr
    mössa till vuxna 150kr

    Har nu även en sån lång sjal på g som är som en stor ring som man virar runt halsen 2 varv jag tänkte ta 130kr för den. bild kommer snart..
    Tänkte göra en variant till barnen med mer som en tub man trär över huvudet bara. men vet inte hur mkt jag ska ta för den...

    SvaraRadera