tisdag 12 oktober 2010

Vintermössor och lite sticknings ideer!

Jag har fått önskemål från många håll att fodra mössorna nu till vintern. Så sagt å gjort här är den första mössan med fleece på insidan. Gjorde en stickning/ tvillingsöm längst ner på mössan så att fleecetyget inte börjar titta fram å så att mössan inte blir så bubblig. Ska bli spännande att se hur den ser ut på.


Jag har även sytt lite dregglisar.

Jag va på pysselkväll i lördags och sydde lite. En av kompisarna stickade en halsduk och jag testade att sticka lite och insåg att det jag gjorde i högstadiet fortfarande fanns i ryggraden. Så nu är jag sugen på att sticka en mössa med rundstickor och skapa samma modell som jag har på de andra mössorna.... vi får se om jag tar mig för detta snart eller om det bara blir en av många ideer som blir liggande.

Jag har beställt lite tyger som kommer om någon dag så jag kan sy beställningarna på vuxen mössorna också, samt göra fler mössor med fleecefoder. Dess värre har jag bara hittat ett randigt tyg som faller mig i smak så jag får nog prova att sy enfärgade oxå. Om någon vet var det finns snygga smalrandiga jerseytyger får du väldigt gärna tipsa mig. Jag har tänkt sy de svartvitrandiga mössorna med svart insida och i samma modell som barnmössorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar