lördag 2 oktober 2010

Klänning!

Hej!

Har nu för första gången sytt en klänning till lilla E, vilket jag tänkt göra länge men inte riktigt kommit till skott. Hon sov ett riktigt långt pass mitt på dan den här veckan så jag hann nästan sy hela klänningen mitt på dan:) härligt!

Är nöjd med designen att den är lång baktill å kort fram så den går bra att krypa i men ändå går över rumpan. Sen gillar jag att den är ganska hög krage (de va bara slumpen som gorde att den blev så...). Har inte använt ngt mönster utan bara klippt å sytt på fri hand så de va lite pyssel innan jag fick på ärmarna rätt å fick till halsringning med halsknäppning rätt. Nästa gång kommer lösningen nog bli lite snyggare nu när jag vet lite mer hur man ska göra. De e trots allt första gången jag syr ett lite större klädesplagg.

2 kommentarer:

  1. Hej vännen! Grattis till din fina blogg och nyvunna intresse!!! Du är helt fantastiskt duktig på ditt "syande"... Hoppas få lite inspiration och motivation av dig! Keep up the good work!
    Kram //Alex

    SvaraRadera
  2. Kul att ha fått den första kommentaren:) Å tack söta du!

    SvaraRadera